כיצד לזהות האם הסרט תקין ומה מצבו?

כיצד אפשר לזהות האם הסרט שבידנו תקין?

הדברים הראשונים שעולים לנו בראש מייד ברגע שמצאנו את סרטי הפילם בבוידעם…וואו…מה יש לי ביד…זה תקין….זה טוב? ….זה הרי אוצר…אבל מה אני עושה עם זה…WTF…. 

אז קודם אני ממליץ לנשום – הגעתם אלי לשלומי מסטודיו האנה בי ואני אנסה לבהר ולעזור. אז מה הדבר הראשון שצריך לעשות

  1. כיצד לזהת האם הסרט פילם שבידי תקין או לא? הטריק פשוט…תריחו…כן כן, אל תחששו, פתחו את הקופסה שבתוכה נמצא הסרט ותריחו את הסרט, אם אין לו ריח חריף חמוץ בקיצור ריח דוחה אז מצבכם טוב, יותר נכון מצב הסרט טוב כי ככל הנראה (ככל המריח) אין עליו פטריות והסרט נשמר במקום טוב. אמה מה יש עוד פרמטרים…
  2. מה עושים אם לסרט יש ריח נוראי? שאלה טובה ואני מניח שאתם קצת מודאגים. זה שיש על הסרט ריח דוחה זה עדיין לא אומר שהסרט לא תקין אבל זה כן אומר שהוא לא נשמר כל כך טוב וזה בלשון המעטה. בשלב הבא אחרי שהרחתם את הסרט וזיהתם שיש עליו ריח אתם צריכים למשוך קצת את הסרט ולגלגל אותו קצת החוצה מתוך הסליל…בהתחלה אתם תזהו סרט לבן שקוראים לו לידר – הוא המוביל – ומייד אחריו יופיע הסרט פילם שלנו בכבודו ובעצמו ואותו אנו רוצים לבדוק…אם הסרט גמיש דיו ולא יבש ולא מקומר פנימה ולא נדבק כאשר אתם מושכים אותו…הייי מצבכם טוב…זה רק ריח ואולי קצת פטריות על הסרט אבל המצב טוב…אם אתם מסתכלים על הסרט ורואים שהצבע לא נמרח או לחלופין שינה צבעו לסגלגל או אדמדם אז מגניב….הצבעים שעל הסרט עשויים להיות תקינים. 
  3. הסרט שלי מקומר פנימה ומריח נורא…מה עושים? טוב זה כבר מתחיל להלחיץ… יש דרך לתקן…השיטה הפרמיטיבית היא לגהץ את הסרט ולאוורר אותוקחו בחשבון שיכול להיות שרק השניות הראשונות או דקות ראשונות הן כאלה…לרוב הסרטים הללו כשהם "נדפקו" אז זה רק בתחילת הסרט – אם תסתכלו על הסרט כולו תראו שמתי שהוא הקימור נפסק והסרט הופך להיות תקין בהמשך. כאמור ניתן עדיין להציל את הסרט ולגהץ אותו – כן כן…עם מגהץ (ממליץ לא לנסות לבד – כבר היו מקרים…) בזכות זה שאצלנו בסטודיו האנה בי יש את מכשיר הסריקה בשיטת פריים ביי פריים המתקדם בישראל  אנחנו כבר לא צריכים לגהץ – במכשיר סריקה שלנו יש מנגנון מתיחה – ואז ברגע שאנו נתקלים בסרט מקומר אני בוחר את מידת המתיחה של הסרט וכך הוא מתיישר על מובילי הסיליקון, בהמשך הפוסט תוכלו לראות דוגמאות ולהבין כיצד ניתן להציל סרטים ואת הזכרונות והאוצרות שיש אצלכם.
  4. מה קורה כשהסרט נשבר…כן, קראתם נכון וזה כבר סיפור אבוד! כאשר הסרט 8 ממ או סרט סופר 8 ממ יבש מאוד הוא נשבר.ואז אנחנו מוותרים בצער רב על החלקים היבשים שנשברים וממשיכים לבדוק עד שאנחנו מגיעים לקטע שהסרט במצב גמיש ואז ניתן לדגום את סרטי ה 8 ממ בשיטת פריים ביי פריים….לפעמים מאבדים שניות בודדות, דקות ובמקרים נדירים את הסרט כולו.

כיצד לזהות שהסרט 8 ממ תקין לפני המרת סרט 8 ממ

סרט מוביל - לידר של סרט 8 ממ
סרט מוביל - הידוע בשם לידר - סרט 8 ממ
העברת סרט 8 ממ
סרט מוביל עם קטע לא חשוף וקטע שרוף
העברת סרט 8 ממ
סרט 8 ממ לא חשוף - שרוף

איך עושים תיקון צבעים ומצילים סרט ''אדום''

לרוב ומהנסיון הרב שלי בסריקת סרטי 8 ממ אני יכול לעשות הכללה ולומר שסרטי אגפה ופוג'י לא החזיקו מעמד ולא החזיקו את השנים בכבוד כמו שסרטי קודאק מחזיקים עד היום. רוב הפעמים שאני מקבל סרטים פגומים או כאלה שדהה להם הצבע, הצבע השתנה אז הם מתוצרת אגפה או פוג'י – כמובן שהיו גם חברות קיקיוניות, בעיקר חומרי גלם תוצרת רוסיה שהם קטסטרופה. כאן למטה תוכלו לראות דוגמה לתיקון צבעים שנעשה לסרט אגפה אדום. כמו כן אם תרצו קצת ללמוד יותר על תיקון ומיטוב צבע אז מוזמנים להכנס לקישור הזה. 

איך אפשר לראות בעיניים אם יש סאונד על סליל ה 8 ממ שלנו

המרות סליל 8 ממ, פילם 8 ממ, המרת סרט 8 ממ
סליל סופר 8 מ''מ עם פס קול כפול - שימו לב שהחור באמצע צר - מתאים לעפרון
המרות סליל 8 ממ, פילם 8 ממ, המרת סרט 8 ממ
סליל 8 מ''מ עם שני פסי קול- שימו לב שהחור באמצע הסליל רחב דיו לזרת

העברת סרט 8 ממ עם פס קול בשיטת פריים ביי פריים | העברת סרט 8 ממ עם סאונד בשיטת FRAME BY FRAME

זו רק דוגמא קטנה למה לצפות כאשר מעבירים ודוגמים סרטי 8 ממ עם פסקול – כאמור מדובר ברוחב פסקול של לא יותר מ-מ"מ ועדיין נשמע מצויין וזה בעיקר בזכות המיטוב שאנו עושים לכל סרטי סופר 8 ממ עם סאונד. כל סרט 8 ממ עם פסקול נדגם ישירות למערכת העריכה ואז אנו עושים מיטוב ומורודים רעשים, מגבירים שצריך. מוזמנים לשמוע