You are currently viewing צילום הרצאות בלייב של האיש החכם בעולם
צילום הרצאה של טרנס טאו

צילום הרצאות בלייב של האיש החכם בעולם

צילום הרצאות בסטרימינג, בשידור חי באינטרנט של טרנס טאו, המתמטיקאי החי החשוב בעולם

אנו בסטודיו האנה בי מתמחים ב – צילום הרצאות, צילום הרצאות בסטרימינג, צילום ועידות וצילום כנסים בשידור חי ואופ ליין. אנשי ההפקה של אוניברסיטת תל אביב (לקוחות שלנו ואנו מצלמים עבורם הרצאות וכנסים רבים) פנו אלינו וביקשו שנצלם עבורם וועידה מיוחדת במינה עם אורחים ומרצים…איך לומר את זה…מיוחדים…

טרנס טאו, האיש החכם בעולם – אלוף עולם מתמטיקה דיסקרטית הגיע לאוניברסיטת תל אביב לכנס לכבוד יום הולדת 60 לנוגה אלון ואנו כאן בסטודיו האנה בי נתבקשנו לצילם הכנס ומשום הביקוש הרב שהיה להרצאה של טרנס טאו נתבקשנו גם לצלם את ההרצאה ולשדר את ההרצאה בשידור חי באינטרנט.

סטרימינג של כנסים בשידור חי באינטרנט  או שידור הרצאות באינטרנט הוא אתגר טכנולוגי מרתק שכן הרבה אלמנטים טכנולוגים  משולבים בו והסיכוי לפשל בו הוא גבוה. מאוד גבוה.

להלן התורה על רגל אחת:  שידור חי באינטרנט דורש מקודדי וידאו איכותיים, דוגמת המקודדים של בלק מג'יק דיזיין. מקודד וידאו (ממיר וידאו)  יודע לקחת את השידור שיוצא מהמצלמה ולהפוך אותו לסיגנל / אות  שהמחשב יידע לקרוא. במקביל לשימוש בממיר הוידאו  אנו משמשים גם  בתוכנת המרות / קידוד נוספת על מנת להמיר את הוידאו שנכנס למחשב לשידור וידאו מקומפרס (מכווץ) אשר ירוץ בשידור חי על רשת האיינטרנט ולא יתקע או יגמגם. כמו כן, חשוב שיהיה ערוץ שידור / פלטפורמט שידור כגון USREAM או DACAST וקו אינטרנט חזקים דיו על מנת להחזיק את הסטרימיניג של השידור החי.

הסרטון אשר מובא בפוסט כדוגמא הוא השידור החי של ההרצאה ללא עריכה. יש לקחת בחשבון שכאשר לא רוצים שידור חי של הרצאה ניתן ורצוי לערוך את ההרצאה וזאת על מנת להשיג סאונד יותר טוב ותמונה של המצגת טובה יותר. ניתן לערוך את המצגת לצד הסרטון. במקרים רבים אנו מקליטים את המסך שממנו מוקרנת המצגת ולאחר מכן עורכים אותו לתוך סרטון ההרצאה. התוצאה יוצאת מרשימה והיא טובה מאוד ללימוד מה שנקרא E-LEARNING. במהלך הצילום של הועידה פנו אלי סטודנטים רבים ובקשו לדעת אם ומתי ההרצאות המצולמות יועלו לאינטרנט. הביקוש הרב של הסטודנטים להרצאות מצולמות מלמד על הכח הרב שיש למדיה המצולמת להעניק לסטודנטים בארץ ובעולם.

שלומי חיון

קולנוען, תסריטאי ומפיק