אל תתפתו לפרסומות כגון "הסוף לקלטות! מעבירים את כל קלטות הוידאו או האודיו באמצעות ממירים דיגיטלים המתחברים למחשב! "

אנו מקבלים פניות רבות מלקוחות המאוכזבים אשר התפתו לרכוש במחיר זול של כמה עשרות שקלים את ממיר הקלטות וידאו  המזכיר בצורתו דיסק און קי מגושם

EASYCAP, איזיקפ, איזיקאפ, המרת קלטות למחשב, למה לא להשתמש בEASYCAP, המלצות EASYCAP
אנו ממליצים מאוד לא להשתמש בסוג כזה של ממירי קלטות וידאו למחשב

ממיר קלטות הוידאו המצ'וקמק הזה הוא בדיחה עצובה ולעג לכל סטודיו מקצועי או מעבדה אשר הוויתם ועיסוקם הוא המרת קלטות למחשב. האיכות המתקבלת כתוצאה מהשימוש ב מקל הUSB2 הזה היא ירודה וכמעט אינה ניתנת לצפייה שלא לומר לעריכה.

כמות הפיקסלים המתקבלת לאחר ההמרה היא עצומה ( לא משנה כמה תנסו לכייל את המכשיר לאיכות המיטבית)  ולמעשה הממיר הפצפון הזה משנמך את האיכות האוריגנלית שעל הקלטת על מנת שהוא יצליח לדחוס את הקלטות לקובץ מחשב. היציאה הינה יציאת USB2 שאין לה את היכולות והמהירויות לדחיסת וידאו באיכות גבוהה. קחו בחשבון שגם ככה האיכות שעל הקלטות האנולוגיות נמוכה – קלטות VHS לדוגמא הן 330 * 480 שזה בערך שליש מהאיכות של וידאו  היי דיפינישן  – 1920 * 1080  ועוד אחת כמה וכמה שהעולם היום הולך לקראת וידאו ושידורי טלוויזיה באיכות 4K . כל פיפס וכל פיקסל מעוות נראה לעין כאשר מנגנים את הקלטות הישנות בטלוויזיות של היום.

מה עושים אם כך? באם יש לכם את הזמן ויכולת טכנית אנו ממליצים לרכוש מכשיר המרה מקצועי העושה שימוש בפיירוייר (firewire)  או USB3 או THUNDERBOLT שהם באמת מסוגלים לקחת על את העברת האינפורמציה מקלטות הוידאו לקבצי מחשב מבלי לאבד איכות. אנו יכולים להמליץ לכם על ממירים של GRASS VALLEY, MATROX,BLACKMAGIC. קחו בחשבון שלצד מכשיר המרת הוידאו תצטרכו גם את הנגן עצמו (וידאו או מצלמה) על מנת לנגן את הסרטים ולהמירם לקבצי מחשב. חשוב לציין שביקורת זו היא רק בעניין המרת קלטות וידאו  – בעניין המרת קבצי אודיו למחשב המכשיר יכול ויעשה עבודה טובה (שכן כמות האינפורמציה המועברת בזמן אמת למחשב אינה גדולה ואין צורך ביותר מ USB 2 ׂ)

אופציה נוספת היא לפנות לאחד מהמקומות המקצועיים אשר יש להם את המכשירים והיכולות הטכניות והנסיון להעביר לכם את הקלטות באיכות הטובה ביותר. כמובן שאנו בסטודיו האנה בי נשמח לתת לכם את שרות המרת הקלטות למחשב. אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר בכל עניין ושאלה נוספת.

  • מיותר לציין שהביקורת המוצגת כאן אינה אובייקטיבית!!!

 

שלומי חיון

קולנוען, תסריטאי ומפיק