בישול קלטות...מה המשמעות של אפיית קלטות או בישול קלטות?

באופן כללי, בקלטות וידאו אנלוגיות  כגון קלטות HI8,COMPACT VHS,  CVHS, VHS, BETAMAX, BETA SP , היי8, וידאו 8 , דיגיטל 8, DIGITAL 8, VIDEO 8, קלטות יומטיק, UMATIC, נוצרת עם השנים לחות, תלוי כמובן בתנאי אחסנה, אשר פוגמת בחומר המגנטי שעל הסרט וכן גורמת לסרט להדבק.  כאשר אופים את הקלטות  בטמפרטורה נמוכה במשך מספר שעות, לעיתים עד 8 שעות בטמפרטורה מבוקרת של 54 מעלות (ולא מדובר בתנור רגיל)  הלחות שהצטברה עם השנים ואפילו החומר המגנטי אשר מכיל את הנתונים (הזכרונות) מסתדרים לזמן מה. אפיית הקלטות עוזרת לקלטות לתקופה של מספר חודשים ולאחר מכן הקלטות חוזרות לסורן. (אבל זה לא משנה כי כבר עשינו העברה דיגיטלית לקלטות הוידאו)

 

בישול קלטות וידאו לא מזיק לקלטות נהפוך הוא

חשוב לומר שהאפייה אינה מזיקה לקלטות הוידאו, נהפוך הוא – היא בוודאות משפרת את האיכות! אך יחד עם זאת חשוב לציין שלא כל הקלטות זקוקות לאפייה או בישול. חלק ניכר מהקלטות במצב טוב אך אם אתם רוצים להיות בטוחים שהמרת הקלטות וידאו תצאנה באיכות מיטבית בקשו אפייה. או לחילופין, במידה ואנו רואים שאחת הקלטות או מספר קלטות אינן תקינות בהמרה אנו נתקשר להציע לכם את שרות אפיית הקלטות.

בישול קלטת, העברת קלטות לDVD,

אינקובציה לקלטות וידאו היא לא הכרחית שכן רוב הקלטות במצב טוב מאוד - להלן דוגמא למתי כן עושים אינקובציה לקלטות וידאו

בישול קלטות משחרר את הסרט המגנטי ומחזק את המגנט

באם בידכם סלילי שמע מגנטים האפייה הינה חובה! שכן סלילי רבע אינ'ץ אלו נוטים לפתח לחות ולהדבק. שימו לב שאסור להריץ אותן קדימה ואחרוה שכן אז פוגעים בנתונים שעל המגנט באופן נצחי ואז הסלילים לא יהיו ניתנים לשחזור. כנסו לעמוד המרת הסלילים המגנטים שלנו ללמוד יותר על הנושא.

באם תרצו להבין ולקרוא קצת יותר על בישול קלטות/אפיית קלטות להלן קישור לויקיפדיה.

וכאן תוכלו לצפות בדוגמא לאפיית קלטת לפני ואחרי ההמרה לדיגיטל

מעניין לציין שבמהלך העריכה של שני הסרטונים שמובאים כאן לדוגמא זה לצד זה שמתי לב שהם לא בסנכרון – שהקלטת לפני הבישול קופצת ומשום כך גם ממהרת ומקדימה את הקלטת לאחר שבושלה. לכן נאלצתי לחתוך קטע על מנת לא לבלבל במהלך ההשוואה בין שני הסרטונים.

לסיכום המרת קלטות וידאו והעברתן לפורמט דיגיטלי או ל DVD אינו עסק פשוט כמו שאנשים נוטים לחשוב. העברת הקלטות דורשת ידע המבוסס על נסיון, מכשור מקצועי וכן הבנה עמוקה בסוגי הקידודים השונים.

בישול קלטות, אינקובציה לקלטות וידאו

שיכפול והעתקת קלטות ל MP4,  העברת שיטות שידור PAL, SECAM, NTSC

לחצו כאן לצפייה במחירון ההמרות

איסוף (כיוון אחד) חינם מכל רחבי הארץ בהמרת 5  קלטות VHS

צרו קשר עכשיו או צלצלו 03-5610368