You are currently viewing מדריך לצילום הרצאות ו צילום כנסים ואירועים – העקרונות והפרקטיקה של צילום כנסים ו צילום הרצאות – חלק I
סטודיו האנה בי - צילום כנסים וצילום הרצאות

מדריך לצילום הרצאות ו צילום כנסים ואירועים – העקרונות והפרקטיקה של צילום כנסים ו צילום הרצאות – חלק I

מדריך לצילום הרצאות ו צילום כנסים ואירועים – חלק I- העקרונות והפרקטיקה של צילום כנסים ו צילום הרצאות 

במדריך זה נדון בדרישות ובשיקולים לפני צילום הרצאות או גם צילום כנסים. כאן אנו נדריך אתכם בתחומי מפתח שונים שאותם צריך להבין בעת תכנון צילומי הרצאות כדי להבטיח תוצאה באיכות טובה. נתאר תהליך פשוט אשר ניתן להשתמש בו בסביבות עבודה שונות ומשתנות ולשחזרו בקלות יחסית, על מנת לספק רמה של עקביות באיכות. אנחנו גם נעניק מושג על סדר העדיפויות שצריך לשקול בהתאם לזמן, ציוד, אנשים ותקציב העומד לרשותך על מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר. אם אתם מעדיפים להעביר למיקור חוץ את הצילום, לצד שלישי המתמחה בסוג זה של עבודה, אז אולי כדאי לכם ליצור עמנו קשר. על כל פנים אתם תמיד מוזמנים ליצור אתנו קשר במייל או בבלוג על כל שאלה שיש לכם, וגם לצפות בעבודות שלנו כדי לקבל יותר מושג מי אנחנו ומה היכולות שלנו.

שיקולים כלליים

דבר ראשון שצריך לשאול הוא מה הוא האירוע? מה סוג האירוע? מה אופי הכנס או ההרצאה?

האם משולב בו סאונד? (מיקרופון למנחה, מוזיקה שצריך להקליט וכו' )

האם צריך לצלם מצגת או וידאו שמוקרן בעת האירוע?

תכנון

תכנון הוא בעל חשיבות עליונה לצילום מוצלח של אירוע. חייבים להיות מוכנים לכל תרחיש שכן רק לעתים רחוקות מקבלים הזדמנות שנייה לצילום.

ציוד: לא לחכות לרגע האחרון עם בחירת הציוד לצילום הכנס. הכינו את המצלמה, החצובה וערכת הסאונד מבעוד מועד ולא בלילה שלפני. תמיד כדאי שתהייה ערכת צילומים מיועדת לצילום.

בדיקת מקום – במידת האפשר כדאי לבקר באתר הצילומים לפני האירוע. לא רק שזה ייתן מושג טוב יותר על תכנון והכנת הציוד לצילום, הביקור במקום יכול להתריע על בעיות פוטנציאליות אשר נצטרך להתמודד אתן מראש ולא ביום הצילום.

ציוד

בנוסף לציוד שדי ברור שלוקחים לצילומים (מיקרופונים, נק מייק, מצלמת וידאו, מחשב, כבלים מאריכים, XLRים, וכו'), אשר ייקבעו לרוב על ידי הפרטים של העבודה, ישנם מספר פריטים שנוטים להישכח וחייבים לשים אליהם לב לפני הצילומים:

שימו לב כי כל ציוד החשמל והכבלים של הסאונד חייבים להיבדק לפני השימוש.

אוזניות – השתדלו לעבוד עם אוזניות סגורות אשר מבודדות את הסאונד. "אוזניות" בתוך האוזן בסגנון IPOD מבודדים בצורה גרועה מאוד נגד רעש חיצוני, ולכן לא ייתנו משוב מדויק על איכות החומר המוקלט.

כבלים – תמיד דאגו שיהיו לכם מספיק כבלי חשמל מאריכים ומפצלים. גם אם הציוד שלכם מופעל על סוללה, תעדיפו להשתמש בחשמל ולהשתמש בסוללות כגיבוי.

כבלי אודיו, וידאו ומחשב ומתאמים – לעיתים בצילום כנסים מורכבים טכנית, צריך להעביר כבלי סאונד למרחקים גדולים (תלוי במיקום המצלמות, המיקסר וכהנה) זכרו תמיד לקחת כבלים באורכים מספקים – על פי שיקולי האירוע.

מיקסר (אופציונלי) – אם אתם משתמשים ביותר מ-3 מיקרופונים, יהיה הכרחי לקבל פיד(הזנה) ממיקסר. כמו כן על המיקסר להיות מסוגל לספק כוח פנטום (חשמל למיקרופונים) במידת הצורך.

דבק גאפר/דבק חבלנים – תמיד אבל תמיד צריך סרט הדבקה טוב (שיודע לכסות כבלם ואפילו באופן חריג לתלות מיקרופון) סלוטייפ הוא לא תחליף הולם.

מתכלים וגיבויים – נורות, סוללות רזרביות, כבלי חילוף. כרטיסי הקלטה וכו' – תמיד דאגו שהנ"ל יהיה בהישג יד.

טרום אירוע/ פרה פרודקשן

ישנם דברים מסוימים שחייבים להיבדק לפני האירוע – ביום לפני, למעשה. זה נכון במיוחד כאשר סוללות נטענות נמצאות בשימוש.

רמת סוללה – כל היחידות המופעלות באמצעות סוללות צריכות טעינה מלאה.

מדיה – עשו נסיון ובדקו את מכשירי ההקלטה וכרטיסי הזיכרון. זכרו לפרמט לפני צילום האירוע. קחו בחשבון את משך הזמן שיכול להדגם לכרטיס הזכרון, סוג הכרטיס ואת משך הזמן שצריך להצטלם בפועל – האם צריך להעביר כרטיסים למחשב במהל האירוע? אם כן דאגו למחשב ולכונן חיצוני, קורא כרטיסים וכבלים. בדקו שהכונן שלכן מפורמט.

רשימת ציוד – הכינו רשימת ציוד ממצה. ובדקו שאכן עברתם עליה וסימנתם וי על הכל.

צילום כנסים וצילום הרצאות, צילום הרצאות, עריכת הרצאות, צילום כנסים, צילום כנס, צילום ארועים, צילום מופעים
סטודיו האנה בי – צילום כנסים וצילום הרצאות

הכנת סביבת העבודה לצילום אופטימלי 

ניהול סביבת הצילום וההקלטה הוא גורם חיוני בהשגת התוצאה הטובה ביותר! האם אתה מצלם באולם עם אוהדים או מיזוג אוויר?

יש לברר כיצד ניתן לבטל את רעשי הרקע הללו על מנת לשפר את הקלטת הסאונד. דברים פשוטים כמו סגירת חלונות או הצבת שלט 'נא לא להפריע' על הדלתות יכולים גם לשפר את התוצאות.

ודאו שהכבלים לא חוסמים את הכניסה והיציאה, או בדרכם של אנשים חוצים, הדביקו אותם בצורה מאובטחת על מנת למנוע מאנשים ליפול או לפגוע או לנתק את הכבלים.

 במהלך צילום ההרצאה ולאחריה

כמובן שהדבר החשוב ביותר לעשות בעת ההרצאה הוא לצלם ולהקליט אותה. עם זאת, ואם הזמן מאפשר ויש זוג ידיים נוסף שאינו מעורב ישירות בהקלטה, כדאי לתייג את הקלטות, לטעון סוללות ובפרט, לרשום הערות המידע טרי.

רישום הערות במהלך הצילומים תאפשר לכם ללמוד מטעויות מחד ומאידך ולשכפל את ההצלחות. הרישום צריך לכלול:

באיזה ציוד השתמשתם

תאריך, צוות, מקום, נושא – יש לרשום זאת גם על המדיה וגם בהערות.

הגדרות של מצלמה ומיקסר (זה חשוב באם משתמשים ביותר ממצלמה אחת)

מיקום של ציוד

בעיות שנתקלנו בהן ואיך פתרנו אותן.

סגנון המצגת של הדובר: איך זה עבד עם הציוד המשמש אותנו וכיצד ניתן להשתפר

סיום הצילומים

השאירו את זירת הצילומים יפה יותר ממה שקבלתם אותה. זה יבטיח שלא תשכחו דבר וגם מגביר את הסבירות שתתקבלו בברכה אם תחליט לחזור למקום בעתיד.

בחלקו השני של המדריך לצילום הרצאות וכנסים  נכנס יותר לעובי הקורה בענייני סאונד ומצלמה.

 

 

שלומי חיון

קולנוען, תסריטאי ומפיק