טלפון050-2514464
פקס03-5610368

שחזור ותיקון צבעים – רסטורציה

שחזור ותיקון צבעים – במהלך סריקת סלילי פילם מכל סוג (8 מ"מ, 16 מ"מ ו 35 מ"מ) ישנם מספר תהליכים אותם חייבים לבצע על מנת להגיע לתוצאה הדיגיטלית המיטבית.

ראשית, חובה לנקות ולפתוח את הסלילים, להריץ אותם מגלגל לגלגל, לשחרר אותם ולמתוח אותם בשנית. הסלילים נוטים להשתחרר ולהרפות מאחיזתם מהגלגל עליו הם נמצאים, ולסלילים גם נטייה להתכווץ ולהתיבש עם השנים. בארכיונים בעולם או בסינמטקים מאחסנים את סלילי הפילמים בתנאי טמפרטורה מוקפדים. לכן חשוב ל"רענן" ולנקות את הסרט. באם תרצו אתם תמיד מוזמנים אלינו על מנת שנריץ ,נפתח וננקה עבורכם את הסלילים. אצלנו ניקוי הסרט נעשה על ידי הרולרים שלנו, שהם עשויים מסיליקון אשר סופח אליו את הלכלוך, שערות ואבק. על המכשיר שלנו ישנם חמישה רולרים כאלה שמנקים את הסליל לפני שהוא מגיע לגייט ונסרק על ידינו. לאחר הסריקה והחתמת הפריימים בתוכנת הסריקה המיוחדת שלנו, אנו מעלים את החומרים למערכת העריכה לטובת הרסטורציה, שחזור ותיקון צבעים של הסרטים.

פעולה שנייה היא הסריקה עצמה בשיטת ה Frame by Frame  אשר עליה תוכלו לקרוא ביתר הרחבה כאן.

להלן דוגמא לרסטורציה – תיקון ושחזור צבעים – מומלץ לצפות ברזולוציה מיטבית – הסרט באדיבותו של אלי אטלי – צולם מייד לאחר מלחמת ששת הימים

 

 באם תרצו לדעת מהו אורך הסליל שבידכם הכנסו לכאן ולמדו. באם תרצו ללמוד לזהות אם יש או אין קול בסרט הכנסו לכאן.

כפי שאתם כבר יודעים אנו סורקים את הסרטים בשיטת ה-פריים ביי פריים ברזולוציה של 2K שהיא פי שתיים מרזולוציית HD ובדגימת צבע של 16 ביט.  הנתונים הללו חשובים להבנת תהליך תיקון הצבעים שכן סרט פילם מורכב מפריימים בודדים (אשר מוקרנים בקצב של  בין 16 ל 24 פריימים לשנייה)

שחזור ותיקון צבעים, סטודיו האנה בי, סריקת 8 מ''מ, סריקת 16 מ''מ, רסטורציה לסרטים

זאת תמונה אמיתית של הסורק אשר ברשותנו

 

לאחר שסריקת הסרט מסתיימת אנו מעלים את הסרט לתוכנת העריכה ותיקון הצבעים AVID SYMPONY  אשר אתה אנו מבצעים מספר פעולות – ראשית עורכים את הסרט – דהיינו חותכים היכן שאין תמונה או שהתמונה שרופה או שהיכן שנמצאים הלידרים (המובילים הלבנים או הכחולים  אשר נמצאים בראשית כל סליל או בין הסלילים) בקיצור אנו מנקים את כל מה שלא בר צפייה או תיקון ולאחר מכן אנו מתחילים בפעולת תיקון הצבעים או כפי שגם שנהוג גם לומר הרסטורציה.  סרטי 8 מ"מ וסרטי 16 מ"מ צולמו לפני שנים רבות וגם תנאי האחסון לרוב לא נאותים ולכן הסרטים נפגמו, חלקם נפגעים על ידי פטרייה ועובש, חלקם הגדול מאבד את הצבעים המקוריים וישנם מקרים רבים גם בהם הצבעים על הסלילים "משתגעים" לגמרי וכל הפילם הופך לאדום, כחול או סגול. אגב – אנו תמיד אומרים ככל שתמתינו יותר עם העברת הסרטים לדיגיטל אתם תקבלו תוצאה פחות טובה מכיוון שהזמן אינו מטיב עם הסרטים. במהלך עבודת תיקון הצבעים אנו מסמנים את הסרט לפי הסצנות שבו – הסרטים לרוב צולמו במקומות שונים, פעם בפנים ופעם בחוץ, פעם בבית ופעם בדיסיניוורלד ותפקידנו במהלך התיקון הוא לתקן את הצבעים על פי הסצנות שבסרט. תיקון הצבעים הינה פעולה אשר דורשת מצדנו מיומנויות ושליטה בתוכנת התיקון צבעים, דיוק ומסכים מקצועיים ומכויילים על מנת להגיע לתוצאה המיטבית. פעולת הרסטורציה אורכת לא מעט זמן וגם פעולת הרינדור מתמשכת לעיתים שעות רבות – רק לשם המחשה – דקה של חומר גלם ברזולוציה של 2K ו 16 ביט לוקח למחשב לרנדר כ 15 דקות – והמחשב שלנו חיה רעה.

תיקון צבעים, שחזור קלטות וידאו, תיקון צבעים קלטות, תיקון קלטות, שחזור קלטות, שחזור וידאו, שחזור סלילים, תיקון קבצי קול, רסטורציה, FILM RESTORATION,


שחזור ותיקון צבעים – כיצד מתקנים צבעים לסרטי 8 מ"מ ו 16 מ"מ

כפי שאתם כבר יודעים אנו סורקים את הסרטים בשיטת ה-פריים ביי פריים ברזולוציה של 2K שהיא פי שתיים מרזולוציית HD ובדגימת צבע של 16 ביט.  הנתונים הללו חשובים להבנת תהליך תיקון הצבעים שכן סרט פילם מורכב מפריימים בודדים (אשר מוקרנים בקצב של  בין 16 ל 24 פריימים לשנייה)

תיקון ושחזור צבעים לסרטי 8 מ''מ, תיקון ושחזור צבעים, רסטורציה לסרטים, העברה מקצועים של סרטים, המרת קלטות

PTR ROLLER לניקוי סרטי הפילם

לאחר שסריקת הסרט מסתיימת אנו מעלים את הסרט לתוכנת העריכה ותיקון הצבעים AVID SYMPONY  שעמה אנו מבצעים מספר פעולות – ראשית עורכים את הסרט – דהיינו חותכים היכן שאין תמונה או שהתמונה שרופה או שהיכן שנמצאים הלידרים (המובילים הלבנים או הכחולים  אשר נמצאים בראשית כל סליל או בין הסלילים) בקיצור אנו מנקים את כל מה שלא בר צפייה או תיקון ולאחר מכן אנו מתחילים בפעולת תיקון הצבעים או כפי שגם שנהוג גם לומר הרסטורציה.  סרטי 8 מ"מ וסרטי 16 מ"מ צולמו לפני שנים רבות וגם תנאי האחסון לרוב לא נאותים ולכן הסרטים נפגמו, חלקם נפגעים על ידי פטרייה ועובש, חלקם הגדול מאבד את הצבעים המקוריים וישנם מקרים רבים גם בהם הצבעים על הסלילים "משתגעים" לגמרי וכל הפילם הופך לאדום, כחול או סגול. אגב – אנו תמיד אומרים ככל שתמתינו יותר עם העברת הסרטים לדיגיטל אתם תקבלו תוצאה פחות טובה מכיוון שהזמן אינו מטיב עם הסרטים. במהלך עבודת תיקון הצבעים אנו מסמנים את הסרט לפי הסצנות שבו – הסרטים לרוב צולמו במקומות שונים ולכן גם ישנם הבדלים בצבעים והתאורה בין מקום למקום, בין פנים לחוץ. כאשר מספר סלילים חוברו להם יחדיו תיקון הצבעים מורכב יותר שכן כל סליל (בין שלוש לארבע דקות) חיים משלו וכל אחד מהסלילים שרד את התקופה בדרכו. לכן ההבדלים בצבעים הם דרמטיים ולכן הרסטורציה חשובה.

להלן דוגמא של סריקת סרט שנעשתה בשיטת הטלסינה לעומת FRAME BY FRAME  – מומלץ לצפות ברזולוציה מיטבית

שימו לב שבשיטת הסריקה של הטלסינה התמונה הפוכה וזאת בשל השימוש במראה,  וכן אין פוקוס והצבעים רבויים ואינם מדויקים.